اینفوگرافی | شورای شهر مشهد به نمایندگی از مردم چه کرده است؟ دستگیری بازرس قلابی رانندگان اتوبوس‌رانی در مشهد اختصاص ۴۶۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت به بافت فرسوده مشهد و ادامه خط ۳ مترو مروری بر ورود رشته روان‌شناسی به مشهد و ایجاد نخستین مراکز رسیدگی به بیماری‌های روحی استاندار خراسان‌رضوی: شورا‌ها نماد حضور مردم در مدیریت کشور هستند وضعیت دیزدر، باز هم پیچیده‌تر | حق و حقوق بهره‌بردار هم به ابهامات پرونده معدن دیزدر اضافه شد نژادحسین: توسعه ورزش حاشیه شهر، در دستور‌کار شورای اسلامی است رئیس شورای اسلامی شهر مشهد: کار شورا یک فضیلت انسانی است + فیلم نائب رئیس شورای عالی استان‌ها: باید نگاه ساختار سیاسی ما به شورا‌ها تغییر کند اعمال قانون ۱۸۵۱ دستگاه خودرو حادثه ساز در مشهد | ۵۱ دستگاه خودرو متخلف توقیف شدند (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) برگزاری سی‌وسومین نشست مدیران عامل سازمان‌های سیما و منظر کلانشهر‌های کشور در مشهد راهبرد‌های شورای ششم با تمرکز بر مردم پیش‌بینی بهره‌برداری از بوستان بانوان طرق تا پایان سال ۱۴۰۳ کیفیت هوای کلانشهر مشهد در آستانه وضعیت هشدار قرار گرفت (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) انتخاب شورا‌ها گامی به سوی تحقق کامل قانون اساسی است نظری: شوراها برآمده از اراده مردم و زمینه‌ساز حضور آنها در اداره امور هستند اینفوگرافی | شورای شهر مشهد به نمایندگی از مردم چه کرده است؟ ویدئو | نژاد حسین: هدف گذاری دقیق عمرانی در شورای ششم، یک خواست آگاهانه برای مردم بود ویدئو | منصوریان: نسخه مترقی فرهنگسراها با هدف رفع مشکلات مردم در شورای ششم ارائه شد
سرخط خبرها

آمادگی آزمایشگاه‌ها برای موج ششم کرونا | ۱۰ هزار نفر از کادر درمان خراسان رضوی واکسن آنفلوانزا دریافت کردند

  • کد خبر: ۸۷۹۹۴
  • ۲۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۲
آمادگی آزمایشگاه‌ها برای موج ششم کرونا | ۱۰ هزار نفر از کادر درمان خراسان رضوی واکسن آنفلوانزا دریافت کردند
بخش‌های مختلف حوزه بهداشت و درمان خراسان رضوی خود را آماده مواجهه با موج ششم کرده‌اند و در این بین آزمایشگاه‌های تحت پوشش دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد به‌عنوان خط مقدم تشخیص این بیماری، آماده رویارویی با موج ششم شده‌اند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ نگرانی‌ها بابت شروع پیک ششم کرونا در صورت کاهش شیوه‌نامه‌های بهداشتی و کامل‌نشدن فرایند واکسیناسیون همچنان ادامه دارد؛

از همین رو بخش‌های مختلف حوزه بهداشت و درمان استان خود را آماده مواجهه با این موج کرده‌اند و در این بین آزمایشگاه‌های تحت پوشش دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد به‌عنوان خط مقدم تشخیص این بیماری، آماده رویارویی با موج ششم شده‌اند.

به گزارش وبدا، جانشین معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: همه آزمایشگاه‌های زیرپوشش این دانشگاه برای خدمت رسانی به بیماران در صورت رویارویی با موج ششم کرونا در آمادگی کامل هستند.

ایوب توکلیان با بیان اینکه تلاش‌های فعالان عرصه آزمایشگاه‌های استان نقش مهمی در شناسایی به‌موقع بیماران مبتلا به کرونا و ارائه خدمات درمانی به این دسته از بیماران دارد، افزود: وضعیت آزمایشگاه‌های زیرپوشش دانشگاه ازجمله دولتی و خصوصی دائم رصد می‌شود تا بتوان بهترین خدمات را به زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی ارائه داد.

ورود گردشگران سلامت به مشهد در وضعیت غیر پیک کرونایی

همچنین مدیر گردشگری سلامت دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد اعلام کرد که در وضعیت غیرپیک محدودیتی برای حضور گردشگران و زائران سلامت در شهر مشهد وجود ندارد.

داوود خوش شکن افزود: بیمارستان‌های طالقانی، اکبر، قائم (عج) و امام رضا (ع) ازجمله بیمارستان‌های دولتی زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی هستند که مجوز پذیرش بیماران خارجی را دارند.

مدیر گردشگری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه در سال ۱۳۹۸ نسبت به سال ۱۳۹۷ حضور گردشگر سلامت ۳۵ درصد رشد داشته است، بیان کرد: در سال ۱۳۹۹ به دلیل همه گیری جهانی کرونا این آمار تقریبا ۵۰ درصد کاسته شد، اما در نیمه نخست سال ۱۴۰۰ به اندازه سال گذشته آمار بیماران گردشگر سلامت افزایش یافته است و امیدواریم با واکسیناسیون گسترده علیه بیماری کووید۱۹ آمار گردشگری به وضعیتی ایده‌آل برسد.

واکسن آنفلوانزا به ۱۰ هزار نفر از کادر درمان استان تزریق شد

مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز با بیان اینکه تاکنون افزون بر ۱۰هزار کادر درمان زیرپوشش این دانشگاه رایگان واکسن آنفلوانزا تزریق کرده اند، اظهار کرد: بخش درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیش از ۱۵هزار نفر پرسنل شامل پزشک، پرستار، کارکنان اتاق عمل، هوش بری و... دارد که به تدریج همه آن‌ها واکسن آنفلوانزا دریافت می‌کنند.

امیررضا صالح مقدم تأکید کرد: باتوجه به احتمال تداخل و هم زمانی بیماری آنفلوانزا با همه گیری کرونا در فصل پاییز، تزریق واکسن آنفلوانزا به گروه‌های هدف به ویژه کادر درمان از اهمیت بسیاری برخوردار است.

وی افزود: تزریق دز سوم یا یادآور واکسن کرونا به کادر درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز از چند هفته گذشته آغاز شده است و به تدریج و با اولویت‌های تعیین شده همه کادر درمان دز سوم این واکسن را دریافت می‌کنند.

۱۲۵ فوتی و ۶۱۴۳ ابتلای جدید کرونا در کشور

بنا بر اعلام وزارت بهداشت، در ۲۴ساعت گذشته ۶۱۴۳بیمار جدید کووید۱۹ در کشور شناسایی شده و متأسفانه ۱۲۵نفر نیز جانشان را به دلیل این بیماری از دست داده اند.

همچنین در این مدت ۲۵۹هزارو۱۹۰ دز واکسن کرونای دیگر در کشور تزریق شده است و درمجموع ۵۵میلیون و۷۳۲هزارو۶۶ نفر دز اول، ۴۲میلیون و۱۹۳هزارو۷۳۴ نفر دز دوم و ۵۱۴هزارو۷۹۰ نفر دز سوم واکسن کرونا تزریق کرده‌اند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->